Etusivu :: Sosiaali- ja perusterveydenhuollon palvelut :: Sähköiset palvelut :: Sosiaalitoimen sähköinen asiointi

Sosiaalitoimen sähköinen asiointi

(Asikkala, Hollola, Kärkölä, Padasjoki)

 

Lue tämä ohje ennen sähköisen hakemuksen täyttämistä!  

Sähköinen asiointi tapahtuu Omapalvelun kautta, joka on käytettävissä ympäri vuorokauden.

Omapalvelun säännölliset tietoturvapäivitykset tehdään joka kuukauden neljäntenä maanantaina klo 22.00 – 00.00, josta aiheutuu käyttökatko ko. aikana.

Omapalvelua käytettäessä Internet Explorerista täytyy olla versio 9 tai uudempi.


Sähköisesti voi hakea toimeentulotukea, vammaispalvelulain mukaisia palveluita sekä vammaispalvelu- ja sosiaalihuoltolain mukaista kuljetuspalvelua. Omapalveluun tallentuvat kaikki asiakkaan sähköisesti lähettämät hakemukset. Asiakas voi seurata Omapalvelussa hakemuksen käsittelytilannetta sekä maksutietoja (hakijan tilille maksetut maksut). Hakemuksella annetut tiedot tallentuvat myös sosiaalitoimen asiakastietojärjestelmään.

Asiakas tarvitsee henkilökohtaiset pankkitunnukset tai mobiilivarmenteen palveluun kirjautumista varten.

Palvelu on käytettävissä kaikkien pankkien tunnuksilla. Hakemuksen täyttämiseen käytetään suojattua tietoliikenneyhteyttä. Palvelusta tulee poistua aina sulkemalla selain, jotta yhteys katkeaa eikä tietoja saa enää esiin. Jos hakemusta täytetään yleisessä käytössä olevalta päätteeltä, selaimen välimuisti tulee tyhjentää ja käytössä oleva selainikkuna sulkea, kun hakemuksen täyttäminen lopetetaan.


Palvelun tekniset vaatimukset:
• Internet-yhteys
• Selainohjelma (palvelu toimii kaikilla yleisimmillä selainohjelmilla)
• Cookiet eli evästeet on sallittava
• Javascript pitää olla päällä


Keskeneräiset hakemukset (hakemukset jotka on välitallennettu käytön yhteydessä) näytetään etusivulla omassa ikkunassa, sekä tieto päivämäärästä milloin viimeksi tallennus on tehty.

Hakemuksessa osa tiedoista on pakollisia täyttää. Pakollisuus on ilmoitettu kuvakkeella     

Huolellisesti täytetty hakemus vähentää tarvetta pyytää asiakkaalta lisäselvitystä ja nopeuttaa siten hakemuksen käsittelyä. Mahdolliset lisäselvityspyynnöt lähetetään asiakkaalle postitse. Asiakas ei voi toimittaa pyydettyjä lisäselvityksiä sähköisesti. Asiakas saa päätöksen hakemukseensa aina postitse.

Opastusta ja neuvontaa hakemuksen täyttämiseen saa tarvittaessa oman kunnan sosiaalitoimesta

 

Näin haet perustoimeentulotukea

 

Sosiaalitoimen sähköinen asiointi – Omapalvelun käyttöohje (PDF)

Vammaispalvelujen ja kuljetustuen sähköisen hakemuksen täyttöohje (PDF)

 

Kirjaudu tästä omapalveluun

 

Perustoimeentulotuen siirto Kelaan 1.1.2017

Perustoimeentulotuen myöntäminen ja maksaminen siirtyvät Kelan hoidettavaksi vuoden 2017 alussa.

Voit hakea tammikuulle 2017 tukea Kelasta 1.12.2016 alkaen. Toimeentulotuen verkkoasiointi ja puhelinpalvelu avataan 12.12.2016.

Vammaispalveluhakemus

Kuljetuspalveluhakemus

Kuljetuspalveluhakemus Shl